Feb 13, 2024

Markedsføringsrevisjon: slik blir du sikker på at markedsføringen din fungerer

Markedsføringsrevisjon: slik blir du sikker på at markedsføringen din fungerer

En markedsføringsrevisjon kan gi deg klarhet i om markedsbudsjettet gir avkastning, og identifisere store hull og store muligheter.

En markedsføringsrevisjon kan gi deg klarhet i om markedsbudsjettet gir avkastning, og identifisere store hull og store muligheter.

Markedsføringsrevisjon forteller deg om markedsføringen din fungerer
Markedsføringsrevisjon forteller deg om markedsføringen din fungerer
Markedsføringsrevisjon forteller deg om markedsføringen din fungerer

Gir markedsføringen resultater?

Vi har sett det SÅ mange ganger. Som leder har man en million oppgaver. Markedsføring er bare én av dem. Du investerer tid, penger og energi i selskapets markedsføringstiltak… men fungerer de? Ser du resultatene du forventer? Vet du hva du bør forvente? Sannheten for mange ledere er at man egentlig ikke vet.

Markedsaktiviteter og -kampanjer gjøres ofte på autopilot eller på magefølelse, uten at man vet om de bidrar til å flytte nåla eller tar deg nærmere målene du har satt. Men du trenger selvsagt ikke å fly i blinde.

En markedsføringsrevisjon av en ekstern ekspert kan gi deg klarhet i om markedsføringsbudsjettet gir avkastning, og identifisere store hull eller store muligheter. Kanskje kan friske øyne og en markedsføringsrevisjon være den beste investeringen du gjør i år?

Hva er en markedsføringsrevisjon, og hvorfor trenger du det?

En markedsføringsrevisjon (marketing audit) er en gjennomgang av markedsføringstiltakene dine, det tekniske markedsføringsoppsettet, og en analyse av markedsføringsdata. Du gir tilgang til verktøy og data, og tilbake får du en liste med konkrete tiltak du bør gjøre for å få mer ut av markedsføringskronene dine.

Som erfarne bedriftseiere og markedsførere vet vi at effekten av markedsføringen måles på økte inntekter og lavere kundeanskaffelseskostnader (CAC). Øker konvertingen, dvs. får du flere nye kunder får hver markedsføringskrone i dag enn du fikk i går? Måler du de rette tallene - tallene som betyr noe for selskapet ditt?

I Lun Drue deler vi inn markedsføringsrevisjonen i to deler; tallene og innholdet. Når man reviderer tallene i markedsføringen, tar man utgangspunkt i nøkkeltallene du har identifisert, og analyserer om

Artikler

Nyeste innlegg

29. februar 2024

.. med konkrete tips til hvilke verktøy vi trenger tilgang til, hvilke tilgangsnivåer du trygt kan delegere, hvilke data som er viktig for deg, og hvem som bør eie tilganger og data!

Markedsføringsrevisjon forteller deg om markedsføringen din fungerer

13. februar 2024

En markedsføringsrevisjon kan gi deg klarhet i om markedsbudsjettet gir avkastning, og identifisere store hull og store muligheter.

Likes og klikk betyr ikke alt

10. mai 2023

Flere likes, flere annonseklikk og flere kundehenvendelser kan føles bra... men betyr det noe?

Artikler

Nyeste innlegg

29. februar 2024

.. med konkrete tips til hvilke verktøy vi trenger tilgang til, hvilke tilgangsnivåer du trygt kan delegere, hvilke data som er viktig for deg, og hvem som bør eie tilganger og data!

Markedsføringsrevisjon forteller deg om markedsføringen din fungerer

13. februar 2024

En markedsføringsrevisjon kan gi deg klarhet i om markedsbudsjettet gir avkastning, og identifisere store hull og store muligheter.

Likes og klikk betyr ikke alt

10. mai 2023

Flere likes, flere annonseklikk og flere kundehenvendelser kan føles bra... men betyr det noe?

Artikler

Nyeste innlegg

29. februar 2024

.. med konkrete tips til hvilke verktøy vi trenger tilgang til, hvilke tilgangsnivåer du trygt kan delegere, hvilke data som er viktig for deg, og hvem som bør eie tilganger og data!

Markedsføringsrevisjon forteller deg om markedsføringen din fungerer

13. februar 2024

En markedsføringsrevisjon kan gi deg klarhet i om markedsbudsjettet gir avkastning, og identifisere store hull og store muligheter.

Likes og klikk betyr ikke alt

10. mai 2023

Flere likes, flere annonseklikk og flere kundehenvendelser kan føles bra... men betyr det noe?

Kontakt

La oss jobbe sammen

Vi gleder oss til å bli kjent med din bedrift, og ser frem til å hjelpe deg!

Du treffer oss på:

hei@LUNDRUE.no

Vi holder til i vakre

Skien, Telemark

P.a. Munchs gate Nord 79, 3717 Skien

(+47) 911 91 606

Følg oss på

Lun Drue

Kontakt

La oss jobbe sammen

Vi gleder oss til å bli kjent med din bedrift, og ser frem til å hjelpe deg!

Du treffer oss på:

hei@LUNDRUE.no

Vi holder til i vakre

Skien, Telemark

P.a. Munchs gate Nord 79, 3717 Skien

(+47) 911 91 606

Følg oss på

Lun Drue

Kontakt

La oss jobbe sammen

Vi gleder oss til å bli kjent med din bedrift, og ser frem til å hjelpe deg!

Du treffer oss på:

hei@LUNDRUE.no

Vi holder til i vakre

Skien, Telemark

P.a. Munchs gate Nord 79, 3717 Skien

(+47) 911 91 606

Følg oss på

Lun Drue

© 2024 | Lun Drue AS

© 2024 | Lun Drue AS

© 2024 | Lun Drue AS